Enpä ole loman aikana paljon muistanut kirjoitella. Oon ollut niin lomafiiliksissä, että huomasin tällä viikolla, että oon unohtanut täyttää myös predotutkimuksen kaksi viimeistä kertaa siitä päiväkirjasta. No, ei voi mitään.

Viime viikko oltiin lasten kanssa mökillä ja oli ihan kivaa, vaikken juuri mitään enää saanut tehtyäkään. Mies rakensi appiukon kanssa leikkimökkiä lapsille ja mä sitten kävin lasten kanssa ongella, laitoin ruokaa ja poimin vattuja. Mansikoitakin koitin poimia, mutta se oli kyllä ihan vihoviimeistä hommaa tän vatsan kanssa. Alkoi parin minuutin kuluttua tuntua siltä, että synnytytän pian siihen mansikkapellolle. Mökiltä mentiin Naantaliin ja oltiin siellä yksi yö. Käytiin Muumimaailmassa ja seikkailusaari Väskissä. Lapset tykkäsi mutta rahaa tohon reissuun sai menemään ihan kiitettävästi. Eilen oltiin vielä puolen Suomen kanssa Puuhamaassa. Kivaa oli sielläkin ja meillä oli tosi hyvä ajoitus, sillä kun me mentiin sinne vähän ennen kymmentä ei jonoa ollut vielä yhtään. Mummi oli mukana Puuhamaassa ja se oli kyllä ihan hyvä juttu. Musta ei siellä enää ollut kamalasti iloa. Loppuloma ollaan ihan vaan kotona ja tässä lähiseudulla. Maanantaina mun pitäisikin mennä taas töihin, mutta saa nähdä, miten käy.

Vaikka on kivaa, että on lämmintä, niin tää helle ei kyllä yhtään sovi mulle tässä tilassa. Mulla on takana yksi raskausmyrkytys ja tässäkin raskaudessa mulla on neuvolassa ollut verenpaineet koko ajan koholla. Kotona ne on kuitenkin olleet ok. Tänä aamuna heräsin sitten pää kipeänä ja jalat turvoksissa ja kun mittasin verenpaineen niin alapaine oli kotonakin lähes 90. Täytyy katsoa mihin suuntaan tuo menee ja soittaa neuvolaan, jos verenpaine ei ala laskea. Toivottavasti tämä johtuisi vaan helteestä. Kaiken muun lisäksi mulla on flunssa. Kurkku on kipeänä ja nuha. Kuumetta ei sentään ole.

No, täytyy koittaa tänään ottaa rauhallisesti.