Vielä viikko töitä ennen kesälomaa. Ei millään enää jaksaisi, mutta luulen, että ensi viikko menee kuitenkin nopeasti, sillä töitä ois vaikka kuinka paljon tehtäväksi ennen lomaa ja lisäksi maanantaiaamuna mulla on hammaslääkäri ja keskiviikkona sokerirasitus, joten ne päivät jää työpäivinä aika lyhyiksi.

Tänään oli neuvolalääkäri. Paino oli tullut kuudessa viikossa reilu 4kg, aika hurjasti. Täytyisi varmaan tarkemmin katsella, paljonko syö. Muuten kaikki oli ihan ok, mutta jostain syystä onnistun aina saamaan neuvolassa itselleni tosi korkean verenpaineen. Nyt terkkari sai ekalla mittauksella paineeksi 140/101. Hetken päästä mitattuna tuli vähän paremmat lukemat 126/91, mikä on edelleen aika korkea. Mulla on kotona verenpainemittari, joten tiedän, ettei mun paineet oikeasti ole noin korkeita vaan kotona luokkaa 120/75. Terkkari sitten rauhoittui, kun sanoin, että oon kotona mittaillut paineita pari kertaa viikossa ja siellä ne on ihan kunnossa. Laittoi kuitenkin seuraavan ajan jo kahden viikon päähän.

Eilen illalla olin tuntevinani, että vauva kääntyi masussa toisin päin ja tänään lääkäri oli samaa mieltä. Ihan varma lääkäri ei kyllä ollut, mutta hänen mielestään vauva oli nyt raivotarjonnassa. Toivottavasti oli ja pysyisikin niin. Sain lääkäriltä myös todistuksen lentämistä varten ja sen kunniaksi varattiin miehen kanssa kolmen yön matka Prahaan heti loman alkuun. En ole koskaan ollut Prahassa, mutta eiköhän siellä kolme päivää kulu. Ja kivaa päästä ilman lapsia matkaan, kun vauvan syntymän jälkeen se ei taas vähään aikaan ole mahdollista. En ole aikaisempiakaan lapsia osannut yökylään antaa, ennen kuin olen lopettanut imetyksen lasten ollessa reilu 1-v. Tuskin siis tämä kolmaskaan sitä ennen yökyläilee.

Tänään tuli lisää hyviä uutisia siskolta. Kromosomitestien tulokset olivat tulleet ja sisko saa tammikuussa kromosomeiltaan terveen pojan.