Viime viikon perjantaina oli näköjään hyvä aika kertoa raskaudesta töissä, sillä vatsa on tällä viikolla kasvanut niin paljon, että nyt musta kyllä selvästi näkyy, että olen raskaana. Mulla on myös aikaisemmissa raskauksissa alkanut vatsa näkyä tosi aikaisin, mutta aina se jaksaa yllättää, miten nopeasti se sitten pullahtaa esille, kun on tullakseen. Viikkoa sitten mulla ei vielä ollut vauvamahaa ja nyt on.

Töissä suurin osa työkavereista tietää mun olevan raskaana, mutta ei ihan kaikki vielä. Tämä johtuu pitkälti nykyisestä tunikamuodista, kireemmällä paidalla ei vatsa kyllä enää voisi jäädä huomaamatta.

Mun piti tällä viikolla myös käydä ostamassa siistit äitiyshousut, kun töissä pitää välillä olla siististi pukeutunut. Katselin ensin halvempia vaihtoehtoja H&M:ltä, Lindexiltä ja Kapphallista, mutta en löytänyt niistä mitään kivoja äitiyshousuja. Kaikissa oli se kamala kankainen mahapussi, yök. Menin sitten sikakalliiseen Bebesiin ja sieltä löytyi siistit työhousut, mutta oli niillä kyllä aika suolainen hintakin. Jotenkin ei vaan viitsisi maksaa 80 euroa housuista, joiden käyttöikä ei ole kovin pitkä, mutta kai yhdet kalliit ja hyvät housut kuitenkin mielummin ostaa kuin halvat ja sellaiset, joista ei tykkää.

Muuten raskausrintamalla ei ole mitään ihmeellistä. Aika menee nopeasti. Kuukauden päästä on jo rakenneultra.