Nimittäin raskaudesta nykyisessä työpaikassa. Meillä on ensi maanantaina aloittamassa uusi työntekijä ja sanoin pomolle, että sanoo, sille uudelle, ettei tule aamulla heti kahdeksalta, sillä mulla on aamulla lääkäri ja tulen vähän myöhemmin töihin. (Meillä on joustava työaika.) Pomo sitten tähän totesi, että ai, ootko sä nyt vuorostas raskaana? En sitten viitsinyt valehdella vaan sanoin, että itse asiassa olen, kun kerran suoraan kysyt. No, ei siinä mitään. Pomo onnitteli ja sanoi, ettei sitä sitten niin harmita, että olen lopettamassa kolmen viikon päästä, kun kuitenkin olisin jäänyt pois. Luulen, että se oli oikeasti vaan helpottunut, ettei ne joudu maksamaan mulle nyt kolmen kuukauden palkkaa ja lomia äitiysloman ajalta, vaan ne menee sitten uuden työnantajan piikkiin. Vähän kyllä pelottaa uudessa paikassa kertoa melkeen heti olevansa raskaana, mutta kai se on vaan sitten tehtävä, jos viikon päässä ultrassa tulee hyviä uutisia.

Muuten raskausrintamalle ei kuulu mitään kovin ihmeellistä. Kaksi viikkoa poissa ollut pahoinvointi on taas palannut. Liekö se sitten hyvä vai huono. Kohtua en vielä tunne, enkä yhtään muista, missä vaiheessa se alkoi aikaisemmissa raskauksissa tuntua. Mun mielestä vatsakaan ei ole kasvanut mutta tiukimmat housut vähän kiristää vatsan kohdalta, vaikkei paino ole noussut, joten ehkä tuo sitten vähän on kasvanut.

Meidän masuvauvalla ei ole vielä edes työnimeä. Miehen kanssa vaan puhutaan vauvasta ja kun tuo pahoinvointi hävisi niin aikaisin, niin olen myös henkisesti koittanut varautua siihen, ettei kaikki ultrassa välttämättä ole ok ja olen koittanut olla kamalasti mitään suunnittelematta, ennen kuin ollaan siellä ultrassa käyty. Viikko vielä odotusta ennen ultraa.